HANDELSBETINGELSER

 

Generelle oplysninger:


Terrazzo Danmark ApS
Hvedstrupvej 38
4000 Roskilde
CVR nr.: 42207403

Telefon: +45 2082 4942
E-mail: info@herrljunga.dk


Priser:
Hos Terrazzo Danmark ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.

Prisfejl:
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Betaling:

Terrazzo Danmark ApS modtager online betaling med VISA, Mastercard, American Express, Maestro, Shop Pay, Appel Pay og Google Pay. Ved køb af bordplader, vil du modtager en faktura som betales på normal vis i fx netbank. Du har typisk 5 dage til at betale fakturaen.

Alle bestillinger sendes først når vi har modtaget betaling for fakturaen.

Alle beløb er i DKK og inklusive moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.


Bestilling: 
Det er muligt at bestille fliser direkte i vores webshop, mens bordplader kun leveres per tilbud. Før vi kan lave et tilbud på en bordplade, skal vi have ca. mål og specifikationer for udskæringer. Når vi har disse oplysninger, sender vi dig et tilbud som du godkender. Umiddelbart efter enighed, vil du få fremsendt en faktura, hvoraf de 75% af beløbet betales ved bestilling og de resterende 25% betales ved endt levering.


Levering:
Terrazzo Danmark ApS tilstræber at afsende ordre til fabrikken samme dag som vi modtager din betaling. Vores varer produceres først når vi har modtaget din betaling og kan have 4 til 7 ugers levering alt efter hvor de produceres.


Vi leverer til hele Danmark. Varer vil blive leveret på den aftalte leveringsadresse i alle ugens hverdage, undtagen helligdage. Dine varer kan sendes med PostNord, DAO, Bring, GLS eller bringes personligt i hovedstadsområdet.


Reklamations- og fortrydelsesret:
Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, dette vil typisk være specialbestilte varer som fx bordplader og fliser taget hjem på bestilling.

Fortrydelse ved køb af specialproducerede varer
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, eksempelvis bordplader der er fremstillet efter opmåling kan ikke fortrydes efter produktionsstart. Ved køb af disse specialproducerede varer mm., har varen kun værdi for den, der bestiller den. Der er ikke fortrydelsesret på disse former for bestillinger, fordi produktionen påbegyndes umiddelbart efter kundens accept af ordren.

Hvis du benytter dig af vores opmåling tager vi det fulde ansvar for at bordpladernes måldetaljer passer. Og vi gør det med glæde.

Måler du selv op er det dit eget ansvar at bordpladen passer. Dette gælder alle detaljer på selve den godkendte tegning.

Fortrydelse ved køb af ikke specialproducerede varer
Ved køb af en vare via vores web-shop kan du fortryde dit køb i op til 14 dage efter varen er kommet i din fysiske besiddelse. Du skal i dette tilfælde inden de 14 dage oplyse os herom på e-mailadressen: info@herrljunga.dk. Du skal herefter senest 14 dage efter afsende eller aflevere varen til den af os oplyste adresse.

Benyttelse af fortrydelsesretten forudsætter, at varen tilbageleveres i samme stand og mængde, som ved modtagelsen. Originalemballagen skal desuden returneres i en stand, der gør et videresalg muligt. Kunden har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand og afholder alle omkostninger forbundet med returneringen af varen. Fragtomkostninger i forbindelse med det oprindelige køb refunderes ikke.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.


Skader: 
Hvis du opdager en fejl/skade ved leveringen gælder det om at reagere hurtigt. Jo hurtigere du reagerer, jo større sandsynlighed er der for, at det ikke kommer til at koste dig noget.

Det kan være svært at kontrollere din varer, mens en fragtmand venter, men du har ret til, ved rimelig tidsforbrug, at kontrollere leverede varer, for synlige fejl eller skader, inden du kvitterer ved din underskrift. Dette skyldes, at det er væsentligt, at bevisbyrden om hvem der har lavet skaden opdages og konstateres hurtigst muligt. Hvis du mod forventning opdager en fragtskade eller en synlig produktionsfejl eller andet, inden chaufføren når at kører, så kontakt os straks. Det er bedst at skrive det direkte på fragtbrevet inden det skrives under. Kan du ikke umiddelbart konstatere en fejl, men alligevel er i tvivl (f.eks. ved uhensigtsmæssig håndtering ved løft ud af fragtbilen, kan du kvittere med teksten 'med forbehold for skjulte skader', når du kvitterer ved modtagelse. Kvitterer du ved modtagelse, uden at kontrollere dine varer og uden at konstatere det ved synlige fejl eller skader, påtager du dig det fulde ansvar ved modtagelsen. Det er derfor vigtigt, at du er opmærksom ved modtagelse af dine varer.

Hurtigste måde er at kontakte os er pr. telefon på tlf. nr: +45 2082 4942
Oplysning om konstaterede fejl eller skader skal under alle omstændigheder ske senest INDEN varen tages i brug eller bliver udsat for andre former for forandring.

Dette er meget vigtigt!
Tages varen i brug, er det for sent at klage over en skade sket ved transport eller levering. Hvis varen bliver monteret med en fejl der kun kan rettes ved at sende den retur til fabrikken, skal den afmonteres for din regning og nogle gange er dette ikke muligt. Det kan være en god idé at dokumentere alt med et foto.

Refusion:
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Tilbagebetaling:
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes:her 

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@herrljunga.dk